LEVERTERMIJN: grab&go geschenken & blanco verpakkingen: tot 3 werkdagen - gepersonaliseerde artikelen: 3 -7 werkdagen - maatwerk: 2-3 weken
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

FAQ & Contact

Openingsuren winkel

Adres winkel:

Mechelsesteenweg 271, 2820 Bonheiden

0485 640323

[email protected]

 

Openingsuren:

dinsdag - vrijdag: 13u-17u

zaterdag: 10u-17u

 

Buiten deze uren werken wij uitsluitend op afspraak voor het bespreken van maatwerk.

Onze webshop is 24/7 open & ook daar kunt u steeds kiezen uit afhalen in de winkel, of verzenden per pakket.

1 Promoties & nieuwsbrief
1.1 Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief?

Onze webshop toont spontaan een pop-up om je in te schrijven op onze nieuwsbrief.

Daarnaast kan je ook steeds helemaal onderaan rechts op de website je mailadres ingeven om je in te schrijven.

1.2 Hoe gebruik ik de kortingscode die ik krijg na inschrijving op de nieuwsbrief?

Door je in te schrijven op onze nieuwsbrief via de pop-up op de webshop, kan je een kortingscode ter waarde van 10% op je eerste online aankoop verkrijgen. Deze code is niet geldig op maatwerk of in de winkel, maar specifiek bedoeld om volgers van onze digitale nieuwsbrief te belonen.

Om van de code gebruik te kunnen maken, moet je ze wel eerst activeren via het mailtje dat je na het invullen van je mailadres van ons ontvangt.

Deze mail dient enerzijds ter controle of het mailadres wel bestaat en of onze mailtjes wel door je spam raken (en of onze nieuwsbrief dus wel zou aankomen ook met andere woorden).

Anderzijds is dit een dubbele bevestiging voor ons dat het ok is om je (af en toe) een mailtje te sturen, want ongevraagd mailtjes gaan rondsturen is uiteraard ook niet de bedoeling.

Heb je de code geactiveerd? Dan kan je ze kopiëren en plakken in het voorziene vakje voor kortingscodes bij het afrekenen in de webshop.

De aangemaakte code is 1 maand geldig.

1.3 Hoe schrijf ik me uit?

Uitschrijven kan altijd door onderaan in een nieuwsbrief op uitschrijven (unsubscribe) te klikken. 

Als je een account aanmaakte in onze webshop, kan je daar ook steeds je aanmelding beheren.

2 Diensten & Services
2.1 Welke technieken bieden jullie aan?

Borduren

Borduren is een heel duurzame en stijlvolle techniek die er authentieker uit ziet dan drukwerk. Het is wel arbeidsintensiever qua productie en ook belastender voor de stoffen waarop het gebruikt wordt, waardoor het meer geschikt zal zijn voor hoogwaardig textiel, artikelen die veel te verduren krijgen of warm gewassen moeten kunnen worden of wanneer een luxueuze uitstraling belangrijk is.

Flexdruk

Bij flexdruk wordt de print uit een éénkleurige folie gesneden en vervolgens met een transferpers op je textiel geperst. De folies bestaan zowel effen als met motiefjes, glitters, lichtgevend,…dus je kunt er heel leuke effecten mee bekomen. Bij het klaarmaken van de prints, komt wel nog steeds redelijk wat manueel werk kijken, dus deze techniek is vooral interessant voor kleine tot middelgrote oplages of wanneer individueel personaliseren aan de orde is (rugnummers, of 1 t-shirt met tekst bv.)

Sublimatiedruk

Deze druktechniek is heel geschikt voor het overbrengen van volledig gekleurde afbeeldingen (bv. foto’s) en dit zowel op (speciale) harde ondergronden zoals koffiemokken, klokken, spaarpotjes,… als op wit polyester textiel. Het kan eenvoudig al vanaf één stuk en is dus perfect voor fotocadeau’s. de techniek is wel enkel geschikt voor speciale sublimatie-artikelen en kan dus niet gebeuren op zelf aangeleverde artikelen.

Stickers

Van klein tot groot formaat. Van stickertjes voor je doopsuiker, tot muurstickers. We kunnen je helpen met zowel digitaal gedrukte stickers (watervaste kleurenprints) als contourgesneden letters en figuren in éénkleurige snijvinyl. Grotere stickers zijn al leverbaar vanaf 1 los stuk. Voor ministickers wordt doorgaans een minimale oplage van 10 dezelfde stickers gehanteerd.

Digitale flexdruk

Waar gewone flexdruk met een éénkleurige folie gebeurt; wordt bij digitale flexdruk je logo of afbeelding eerst digitaal geprint op de flexfolie met watervaste inkten en daarna mooi gecontourd uitgesneden. Deze afbeelding wordt dan net zoals de gewone flexfolie op je kleding geperst met een transferpers. Net als flexdruk ideaal voor kleine tot middelgrote oplages bij meerkleurige logo’s ook wanneer snelle levering nodig is, is dit je oplossing vermits het minder voorbereiding vraagt dan zeefdruk en 100% in eigen atelier gedaan kan worden.

Zeefdruktransfers

Bij zeefdruktransfer wordt het gevraagde design op een papieren vel gedrukt en voorzien van een lijmlaagje. Daarna kunnen we deze transfers voor je op het gewenste textiel plaatsen met een transferpers. Heb je een redelijk aantal dezelfde prints nodig, dan wordt dit al snel veel goedkoper dan bijvoorbeeld flexdruk. Je dient wel rekening te houden met een iets langere levertermijn en een minimale oplage van ongeveer 30 stuks.

Lasergraveren

Lasergraveren is de nieuwe trend. Al vanaf 1 stuk kan je hiermee met groot detail tekst of lijntekeningen aanbrengen op allerlei artikelen. Andere artikelen zoals hout, plexi,... lenen zich ook om uit te snijden in contour en zo prachtige tekstborden, trofeeën, signalisatieplaatjes en nog zoveel meer te maken. Het is wel een gespecialiseerde techniek, dus het vraagt iets meer voorbereidend werk en technische kennis.

2.2 Mag ik eigen materiaal brengen om te personaliseren?

Ja dat mag. Hou er wel rekening mee dat het personaliseren van eigen materiaal steeds volledig op eigen risico is. La Vie Divine behoudt zich ook altijd het recht om artikelen die te delicaat, waardevol of mogelijk ongeschikt zijn voor personalisatie te weigeren.

2.3 Kan je een lettertype van een geboortekaartje/uitnodiging gebruiken?

Indien u ons het lettertype kunt aanleveren, kunnen we dat zonder enig probleem. Indien u bv. enkel over het papieren kaartje beschikt en geen idee heeft hoe u zou kunnen te weten komen welk lettertype daar gebruikt is, kunt u wel het kaartje inscannen/ mailen/ tonen in de winkel en dan kunnen we wel samen met u op zoek gaan naar iets gelijkaardigs. 100% hetzelfde lettertype kan echter niet gegarandeerd worden aan de hand van enkel een gedrukt voorbeeld, maar meestal vinden we wel iets dat erg goed in de buurt komt.

3 Bestellen & betalen
3.1 Kan ik ook als bedrijf bestellen?

Ja dat kan zeker. 

Indien u uw BTW-nummer opgeeft en aanvinkt dat u een zakelijke klant bent, ontvangt u automatisch een factuur nadat uw bestelling werd afgerond.

Gaat het om grotere aantallen, specifieke artikelen met bedrijfslogo en dergelijke meer? Dan maken we graag een offerte op maat voor je.

3.2 Borduren/ bedrukken jullie ook voor clubs & bedrijven?

Ja zeker!

Onze webshop is voornamelijk gericht op onze geschenkaanbod & drukwerk voor particulieren zoals gepersonaliseerde geschenken en dergelijke, maar u kunt bij ons ook terecht voor het borduren of bedrukken van uw werkkleding, promotioneel textiel of relatiegeschenken in grotere oplages.

Hiervoor werken wij steeds op offertebasis om volledig aan uw wensen te kunnen voldoen. Leg je vraag voor via [email protected] en we bekijken dat graag individueel met je!

3.3 Ik wil graag een artikel bestellen, maar met nèt iets andere tekst of letters dan wat in de webshop kan. Kan dat?

Ja dat kan.

Mail ons even via [email protected] met vermelding van welk artikel je gezien had in onze webshop en welke aanpassing je zou willen. We voorzien dan een offerte op maat voor je met de nodige wijzigingen.

3.4 Ik wil graag iets anders dan het aanbod in de webshop bestellen. Kan dat?

Ja dat kan.

Een heel groot deel van onze opdrachten gaat zelfs helemaal op maat van de klant. Hiervoor kan je zowel langskomen in de winkel als ons mailen via [email protected] Zorg in beide gevallen dat je voorbereid bent en zo goed mogelijk kunt omschrijven wat je wensen zijn of wat je in gedachten hebt. We bekijken dan samen met je hoe we dat kunnen uitwerken en bezorgen je daarvoor een offerte op maat.

3.5 Hoe kan ik betalen?

U kunt via onze webshop gebruik maken van alle gangbare online betalingsmethodes.

Ons betalingsverkeer wordt veilig verwerkt door onze partner mollie.

Alle bestellingen worden verwerkt zodra uw betaling ontvangen is.

 

In de winkel kunt u cash betalen of met bancontact. 

4 Levering
4.1 Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

standaard verwerkingstermijnen:

  • grab & Go geschenkjes en niet gepersonaliseerde verpakkingen: tot 3 werkdagen
  • gepersonaliseerde geschenken: 3 tot 7 werkdagen
  • maatwerk: 2-3 weken

Let op! Werkdagen = maandag tot en met vrijdag. Weekends en feestdagen worden dus niet meegerekend.

Hou er zeker rekening mee dat je bestelling verzonden wordt zodra ze compleet is. Dat wilt zeggen dat indien je artikelen met verschillende levertermijnen tezamen bestelt, het pakketje pas verzonden zal worden zodra al je artikelen afgewerkt & klaar voor verzending zijn.

4.2 Kan ik dezelfde dag nog iets komen ophalen in de winkel als ik online bestel?

Wij wensen enerzijds 100% te gaan voor kwaliteit en wensen je een ruim aanbod te kunnen aanbieden. Elk artikel heeft uiteraard zijn specifieke techniek om gepersonaliseerd te worden en we borduren en bedrukken daarnaast ook vaak grotere oplages voor bedrijven of clubs.

Daarnaast lenen sommige artikelen er zich ook niet toe om 1 stuk los te produceren en worden ze dus gegroepeerd om tezamen met andere orders op één bepaald moment per geproduceerd te worden.

Daardoor is het vaak praktisch niet altijd mogelijk om je bestelling sneller dan de aangegeven levertermijn te verwerken. Maar, dat neemt niet weg dat onze levertermijnen best snel zijn voor zoveel leuke en volledig gepersonaliseerde spullen!

4.3 Ik merk na het bestellen op dat ik een fout heb geschreven bij een personalisatie; wat nu?

Contacteer ons in elk geval zo snel mogelijk.

We proberen onze orders dan wel steeds zo snel mogelijk te verwerken, maar vaak zijn er toch nog wachtenden voor u of moet er nog iets voor uw bestelling van onze leverancier komen waardoor u vaak nog op tijd bent om dit te melden als u dat dezelfde dag nog doet.

Ziet u het pas achteraf, na ontvangst van uw pakket? Dat is erg vervelend uiteraard. Omdat we weten dat het jammer genoeg kan gebeuren, hebben we hiervoor een specifiek retourbeleid ontwikkeld. Bij het onderwerp 'kan ik iets retour sturen' vind je de nodige info.

 

4.4 Mijn pakje is al verdacht lang onderweg?

Onze pakketten worden standaard geleverd met track & trace. Je kunt dus steeds zelf mee volgen waar je pakje zich bevindt.

95% van de pakjes wordt netjes 1 werkdag na verzending geleverd bij de klant, maar uitzonderlijk valt het jammer genoeg wel eens voor dat een pakje er wat langer over doet. Ook in piekperiodes (feestdagen bv.) en uitzonderlijke omstandigheden hou je er best rekening mee dat een pakje al eens een dag langer nodig kan hebben.

Heb je een week na verzendbevestiging van ons nog steeds geen pakje bij je thuis mogen ontvangen? Neem dan contact met ons op (bij voorkeur via je account in de webshop; dan is je vraag meteen aan de juiste bestelling gekoppeld). We kijken dan meteen voor je na waarom je pakje nog niet aangekomen is en helpen je zo snel mogelijk verder.

4.5 Kan ik iets retour sturen?

Retourrecht

Algemene, NIET GEPERSONALISEERDE artikelen kan je steeds zonder opgaaf van reden binnen 14 werkdagen retourneren. Meld uw retour hiervoor eenvoudig vooraf aan via uw account, of meld ons per mail dat u een artikel retour wenst te sturen voor u het artikel terugstuurt. Voeg ook steeds uw pakbon bij de retourzending zodat we weten bij welk ordernummer de zending hoort.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het in perfecte staat terug aan ons bezorgen van het artikel alvorens we je retour kunnen afhandelen en een terugbetaling kunnen uitvoeren.

Voor alle artikelen die gepersonaliseerd worden of volgens jouw wensen (kleur, maat, eigen tekst,...) geproduceerd worden, is het retourrecht echter NIET van toepassing.

Retourneren van gepersonaliseerde artikelen

U hebt een gepersonaliseerd artikel ontvangen dat correct volgens de bestelling via de webshop werd opgeleverd, maar het bevalt u achteraf bekeken toch niet. Of u merkt op dat u een foutje maakte in de opgegeven naam bijvoorbeeld.

We begrijpen dat zo'n dingen nu eenmaal kunnen gebeuren en bieden daarom wel de mogelijkheid om deze artikelen retour te sturen tegen een tegoedbon ter waarde van het aangekochte artikel.

U ontvangt deze bon zodra uw retour succesvol verwerkt is en het artikel dus terug bij ons is ontvangen.

In geval van schade

Indien er toch iets mis geslopen is en uw zending is beschadigd, vragen we u om dit binnen de 48u na ontvangst aan ons te melden; bij voorkeur met een foto van de opgelopen schade. We lossen het probleem dan zo snel mogelijk voor u op hetzij door u een ander artikel toe te zenden, uw aankoopbedrag te retourneren of een andere passende oplossing voor te stellen.

Mijn bestelling is niet juist

Het is nooit de bedoeling, maar indien er toch een foutje in je bestelling geslopen is, breng je ons daar zo snel mogelijk bij ontvangst van op de hoogte (binnen de 48u). We bekijken dan samen met jou de mogelijke oplossingen om dat zo snel mogelijk voor je recht te zetten (en uiteraard steeds zonder meerkost voor jou).

5 Afwerking & onderhoud
5.1 Ik heb (grote) stickers besteld. Hoe plaats ik die?

Methode 1: Droog kleven

 

  • Maak de ondergrond goed schoon. Eerst ontvetten; dan nakijken of er geen stof of andere vuiltjes op de ondergrond achtergebleven zijn.
  • Hou de sticker op de juiste plaats met het beschermblad er nog aan om de juiste plaats te bepalen.
  • kleef de sticker aan één zijde vast met 2 kleefbandjes.
  • Draai de sticker om richting vastgekleefde zijde.
  • Verwijder het beschermblad.
  • Rol de sticker nu gelijkmatig terug om terwijl je cm per cm goed uitstrijkt met een applicatiespatel of bv. een bankkaart. Strijk weg van de zijde met de kleefbandjes en van binnen naar buiten.
  • Als de sticker helemaal plakt, wrijf jenog eens helemaal goed uit van binnen naar de buitenranden toe.
  • Kijk na of het stickermateriaal overal mooi plakt
  • Rol rustig de applicatietape weg. Probeer zo weinig mogelijk weg van de sticker te trekken, maar goed onder een scherpe hoek je applicatietape weg te 'rollen'.

 

 

Methode 2: Nat kleven

 

  • Deze methode is ideaal voor het bevestigen van stickers op gladde ondergronden zoals vitrine's, auto's,...Ze is niet geschikt voor poreuze ondergronden omdat je hierbij geen waterlaagje kunt verkrijgen om je sticker over te laten glijden.
  • Maak de ondergrond goed schoon. Eerst ontvetten; dan nakijken of er geen stof of andere vuiltjes op de ondergrond achtergebleven zijn.
  • Vernevel een beetje water (eventueel met een drupje afwaszeep) over het oppervlak waar de sticker moet komen.
  • Verwijder het schutblad & leg de sticker ongeveer op zijn plaats.
  • Door het dunne laagje water & sop onder de sticker kan je je sticker rustig verschuiven tot hij helemaal op de juiste plaats zit.
  • Begin nu met een zeemvel of applicatiespatel steeds van het midden naar de zijkanten toe het vocht van onder de sticker weg te wrijven
  • Blijven wrijven tot alle bubbeltjes en dergelijke weg zijn
  • Verwijder rustig de applicatietape. Probeer zo weinig mogelijk weg van de sticker te trekken, maar goed onder een scherpe hoek je applicatietape weg te 'rollen'.
5.2 Hoe mag ik geborduurd textiel wassen & strijken?

Geborduurde artikelen zijn uitermate geschikt voor wassen & strijken. Het garen is kleurvast en zelfs bestand tegen kookwas zodat ook kokskleding of badlinnen perfect blijft. Je kunt dus zonder zorgen de wasvoorschriften van het textiel volgen zonder dat er problemen met het borduurwerk zullen opduiken.

Je mag ook over het borduurwerk strijken (aan de voorzijde!).

Verstevigingen en draadjes aan de achterzijde laat je zoals ze zijn. Voor elk artikel wordt namelijk de passende steunstof voorzien om je borduurwerk perfect te houden. De draadjes zijn dan weer de uiteinde van de afhechtknoopjes. Knip je ze te kort weg, dan kan je enerzijds misschien per ongeluk de knoop zelf wegknippen en anderzijds zal de knoop makkelijker los kunnen schuiven bij gebruik met alle gevolgen van dien.

Speciale garens zoals metallic of glitter was je best maximaal op 40°.

5.3 Hoe mag je bedrukt textiel wassen & strijken

Alle bedrukt textiel is perfect wasbaar op 40°. Je mag niet over de bedrukking strijken, maar kunt wel vanaf de achterzijde strijken.

Om je kleding zo lang mogelijk mooi te houden gebruik je best weinig tot geen wasverzachter en draai je het textiel binnestebuiten voor wasmachine & droger.

5.4 Mogen jullie koffiemokken in de vaatwasser?

Ja, dat mag.

Al onze koffiemokken worden bedrukt door middel van sublimatiedruk of transferdruk. Dat wilt zeggen dat het design echt in of op de mok 'gebakken' wordt in een speciale pers of oven. Ze zijn dus echt geschikt voor dagelijks gebruik en niet louter decoratief bestickerd.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »